זה הזמן להפוך למקצוען ושותף עסקי בניהול תהליכי פרישה בארגונך
כל מומחי הפרישה תחת קורת גג אחת !
מטרות הקורס
מודעות
העלאת המודעות של קהל היעד למהות השינוי – רציונל, תועלות לארגון, השלכות צפויות בהיבטים השונים, אתגרים ונושאים לטיפול
מעורבות
חידוד מעורבותם של מנהלי משאבי אנוש ורווחה כשותפים עסקיים להצלחת תהליך השינוי
ממשקים
חשיבות תפקידו של מנהל משאבי אנוש בהובלת השינוי בממשקי הפעולה השונים: הנהלת הארגון, העובדים הפורשים והנשארים
קשיים
הבנת הקשיים של המנהלים המעורבים בתהליך- שיחת הפרישה, צמצום כ"א במחלקות, טיפול בהתנגדויות צפויות
התמודדות ריגשית
העלאת המודעות לרגשות ולקשיים עימם מתמודדים מסיימי העבודה בארגון כולל כלים להתמודדות עם התנגדויות צפויות.
ארגז כלים
ביצוע המהלך בצורה מיטבית: מתודלוגיה לבניית תהליך סיום העסקה מותאם לארגון תוך שיתוף כל הגורמים הרלבנטיים בארגון- פיננסים, משפטי, משאבי אנוש, וועד עובדים, תקשורת פנים ארגונית.
כלים למנהלים
מתן כלים למנהלים לניהול שיחת הפרידה מהפורש, עשה ואל תעשה בשיחת הפרידה
תקשורת פנים ארגונית
תקשור ומסרים לעובדים הנשארים
חשיבות הקורס
מניעת משבר בארגון
תהליך פרישת עובדים בין אם נעשה עם הגעתו של העובד לגיל פרישה ובין שנעשה כחלק מתהליך צמצום בכוח האדם, הינו תהליך מורכב אשר עלול ליצור משבר בארגון.
אי הוודאות הנלווית, הן לגבי ההנהלה והן לגבי העובדים, גורמת ללחצים סביבתיים, ארגוניים ואישיים, בפרק זמן קצר יחסית.
הערכות ותכנון קפדני
על מנת לקיים מהלך שקט של סיום העסקה ולמזער נזקים אפשריים, בכל היבט
כלכלי, תרבותי-ערכי, התנהגותי ותדמיתי, יש לתת למנהלי אנוש,אדריכלי השיוני, כלים מתאימים.
מהלך ארגוני של פרישת גיל, פרישה מוקדמת ו/או פיטורין דורש היערכות ותכנון קפדני המחייב מעורבות ושיתוף פעולה בין גורמים רבים בארגון ובאופן מיוחד, מנהלי משאבי אנוש ורווחה.
קיימת חשיבות רבה לאופן שבו נעשה התהליך בהיבט הארגון, הפורשים והעובדים הנשארים.